Zoekresultaten

'Gente de bien' van Franco Lolli wint Grote Prijs voor Beste Film op 41e Film Fest Gent 21 okt 2014
De internationale jury van Film Fest Gent onder leiding van voorzitter Bret Easton Ellis, maakte op woensdag 22 oktober de winnaars bekend in de verschillende competities van Film Fest Gent. 'Gente de bien' van Franco Lolli heeft de Grote Prijs voor Beste Film gewonnen. De Georges Delerue Prijs voor de Beste Muziek ging naar Bas Devos' 'Violet' met muziek van Boris Debackere. Verder kreeg 'Jauja' van Lisandro Alonso een Special Mention van de jury. Ook de winnaars van de verschilldende kortfilmcompetities werden woensdag bekend gemaakt.
Performance: Tell Me Love is Real - Zachary Oberzan 21 okt 2014
Zoektocht naar het leven en de liefde Na zijn jaren bij het al te gekke New Yorkse Nature Theater of Oklahoma ging Zachary Oberzan solo. Als man van vele talenten kent hij naast het acteren ook zijn weg in het film- en muzieklandschap. Met zijn 'take' op de film Rambo schopte hij het tijdens Almost Cinema tot ultieme publieksfavoriet. In zijn kleurboek blijft er niets tussen de lijntjes en balanceert hij op de fijne lijn tussen fictie en realiteit.
Thé Lau komt 'Platina Blues' voorstellen 21 okt 2014
Zelden beleeft iemand zijn laatste maanden zo publiekelijk als de ongeneeslijk zieke zanger en schrijver Thé Lau. Zelden doet iemand dat met evenveel waardigheid en klasse als Thé Lau.
Stella Artois belooft een sprankelend slotfeest 22 okt 2014
Film Fest Gent zit reeds in de tweede week en dat kan maar één ding betekenen... het slotfeest van het jaar komt in zicht. Dankzij Stella Artois wordt ook dit jaar de dansvloer veroverd en belooft het weer een sprankelend slotfeest te worden!
Performance: The House - Wunderbaum 22 okt 2014
Een filmische all-round muziekperformance "Wij stellen ons huis open. Wij nemen het mee, omdat we constant willen veranderen van uitzicht en perspectief. Wij zijn moderne nomaden." Theatermaakster Lizzy Timmers en actrice Marleen Scholten trokken rond met hun reisbaar huis, op zoek naar muzikanten, performers en beeldend kunstenaars om het tijdelijk te bevolken. In 'The House' presenteren ze hun filmische reisverslag in de vorm van een eclectische muziekperformance.
Review: Adjusting to nature's rhythm in Naomi Kawase's ‘Still the Water’ - Chris Frieswijk 22 okt 2014
Part of growing up is about learning how to deal with complex themes such as love and death, about adjusting to your surroundings, and above all about accepting that things don't always go by your standards. In ‘Still the Water,’ we follow the young protagonist Kaito in his coming of age.
‘Stratos’ - Zack Miller 22 okt 2014
Opening on a line of bus after decaying yellow bus, ‘Stratos’ immediately declares its intentions: the new hitman film from Greek writer-director Yannis Economides is all about repetition.
‘Turist’ - Vanity Celis 22 okt 2014
It's never easy to see a grown man cry, and if seen, best seen by as few eyes as possible. “Could you please – please – give us some privacy?” The command is directed to the unwanted onlooker who isn't supposed to stare at the walls of the bourgeois fortress crumbling. In 'Turist,' a hotel cleaner in an Alpine skiing resort witnesses the breakdown of a pater familias. It is only one of the many examples where director Ruben Östlund fools around with what should best be kept behind closed doors, but fails to remain hidden.
The Slow and Deliberate Grief of ‘Violet’ - Fran Hoepfner 22 okt 2014
Bas Devos’ first full-length film is one of the most realistic and sensitive portrayals of grief ever depicted on screen. ‘Violet’ is steady, calm, not without some emotional climaxes, but otherwise quiet in its representation of youth coming to terms with death.
‘Suspiria’ - Andrew Lapin 22 okt 2014
Film Fest Gent’s Oct. 18 screening of ‘Suspiria’ didn’t boast an original print of Dario Argento’s 1977 horror classic, and offered no retrospective discussions, yet it was the best experience imaginable for the film. This was due to the presence of Italian prog-rock band Goblin, who crafted ‘Suspiria’s’ much-lauded score and performed it live in sync with the images. While Jessica Harper stumbled her way through a creepy dance academy and witches’ coven onscreen, the band power-blasted their keyboard and bass guitar, banged on the timpani and whispered raspy nonsense into the microphone.