09 20 okt. '24

Programma editie 2021

Actieve filters
75 resultaten
Alles wissen

Filter jouw resultaten

Alles wissen

S

172c9c04 4c56 4d3c 8de1 fdf61a5de432

Sway A Way (Sway A Way)

Margarita Maximova
In Sway A Way, worden de beelden van een smartphone die uit een vliegtuig valt, of van GoPro camera’s die verloren in een oceaan drijven, door rivieren tuimelen of opgepikt worden door vogels, samengebracht in een filmische draaikolk.
Cf3b177c e7e4 469c 802b 2100259a8bd3

Swollen Stigma

Sarah Pucill
Vrouwelijkheid als constructie wordt verkend in een lesbische context waarbinnen een lesbische symbolische beeldtaal gecreëerd wordt.

T

D9ec1cbb 7425 4095 a710 a29634a0fd0a

Terminals

Sandra Lahire
Terminals belicht de lichamelijke kwetsbaarheid van vrouwen in de techno-patriarchale cultuur doorheen een filmische exploratie van de werkomstandigheden van vrouwelijke arbeiders in kerncentrales.
E738924b 57a5 4162 9cb3 e573f98975e2

This day won’t last

Mouaad el Salem
Een dag die ook een leven kan zijn. Een jonge man die ook een oudere vrouw kan zijn. Een nachtmerrie die ook een droom kan zijn. In Tunesië terwijl het ook elders kan zijn: op de grens tussen de noodzaak en de angst om te filmen, de noodzaak en de angst voor de revolutie, is ...

U

595076d8 09b7 40a6 b405 a31c6fa9b1ee
Ughniyat Touha al-Hazina, een portret van de straatartiesten in Caïro en in vele opzichten de zusterfilm van Husan al-Tin, is Al-Abnoudy’s tweede film en afstudeerwerk aan de filmschool in Caïro.
97a85842 3532 4f02 bdb6 353435c17599

Untitled

Joanna Piotrowska
De visuele taal van de Untitled films van Joanna Piotrowska construeert een soort non-verbaal lichamelijk alfabet. Agressieve en afschermende poses werken op elkaar in, subjectieve strijdgebaren vervagen met bredere narratieven van conflict.
73c9bcbe 2ac5 48c5 acaa 9cb64623c70f

Uranium Hex

Sandra Lahire
Deze film, die een kaleidoscopisch assortiment aan experimentele technieken gebruikt, onderzoekt de uraniummijnbouw in Canada en de verwoestende effecten ervan op zowel het leefmilieu als de vrouwen die in de mijnen werken.
C1a1637d e400 4817 b05c 4b828dd2313d
Sumiko Haneda is een van Japans meest prominente documentaire filmmakers en een van de weinige vrouwen die er werkzaam waren in de non-fictiefilm tijdens de naoorlogse periode.

V

7e132c42 527f 4dff 94dc eddad10e4daa
Vedo rosso is een polyfonische compositie voor kleur en stem die de drie narratieve lijnen van isolatie, dwang en negatie met elkaar verweeft en zowel ruimtelijke als interne (fysieke, psychologische, individuele en collectieve) beperkingen en het verlangen om die te ...

W

555d5e8a a7c1 4b97 b35f 20cc3b60c8a0
Deze film begint met het volgen van mijn hond in onze, na een door bosbrand verschroeide, boomgaard in Sicilië. Het is zomer, en branden ontstaan dan – niet steeds vanzelf. Uit mijn kindertijd herinner ik me gesprekken van mijn vader met andere landbouwers uit de buurt over de ...

С

F01e5c93 518c 4f6c 8568 782288ecda33

Соло (Solo)

Konstantin Lopushansky
Lopushansky's afstudeerfilm focust op een paar uur in het leven van een solomuzikant gedurende het beleg van Leningrad tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van nieuws over het festival, de films en de filmmakers, en onze activiteiten doorheen het jaar?