Zoekresultaten

Concert: Great British Film Music 21 okt 2015
Naar aanleiding van de focus op Britse film wil Film Fest Gent ook de rijke traditie van de Britse filmmuziek onder de aandacht brengen. Nagenoeg alle grote namen uit de Britse filmmuziek passeren de revue, van William Walton tot John Barry, van George Fenton tot Michael Nyman. Hun bekende scores worden begeleid door fragmenten uit toppers uit de Britse cinema, met o.a. Richard III, Shakespeare in Love, Far from the Madding Crowd, Murder on the Orient Express, Dangerous Liaisons, The Ipcress File en The Knack...and how to get it. Componist George Fenton zal een een Lifetime Achievement Award ontvangen en zal samen met Michael Nyman, Patrick Doyle, Stephen Warbeck en Craig Armstrong het concert bijwonen
Review: 'Son of Saul' - Maximilien Proctor 21 okt 2015
The Holocaust is an event which still haunts the collective consciousness – a fact reflected in its continuous fictional renditions through time.
Black Flower: Film + Concert 'Love, Theft and Other Entanglements' 22 okt 2015
'Love, Theft and Other Entanglements' - het langspeeldebuut van de jonge Palestijnse regisseur Muayad Alayan - is politiek drama, gitzwarte komedie en suspensevolle thriller ineen. Saxofonist & componist Nathan Daems verzorgde zowel solo als vergezeld door zijn fenomenale ethio-jazz ensemble Black Flower de soundtrack. Daems speelde alle instrumenten - keys, elektrische gitaar en een verzameling Arabische en Ethiopische fluiten - live in de studio in.
WSAwards Industry Day 22 okt 2015
Op vrijdag 23 oktober organiseert Film Fest Gent de WSAwards Industry Day: dé plek voor jonge componisten en filmmakers en professionals uit de filmmuziekindustrie om zich te informeren, te debatteren en te netwerken.
Review: The High Sun - Irina Trocan 22 okt 2015
You don't need to know a lot about the wars in former Yugoslavia to watch Dalibor Matanic's ‘The High Sun’, and that might not really be a good thing. Its main attraction point lies in its artifice: it's a three-part film where the main two actors (Goran Markovic and Tihana Lazovic) play some sort of couple in three stories of consecutive moments of the recent past; the two characters change their name and the degree of their initial acquaintance, but preserve their age (they're seemingly in their late twenties) and their first-stated nationalities.
Recensies van FFGENT-films door Young Critics 22 okt 2015
Photogénie en Film Fest Gent houden ook dit jaar een Young Critics Workshop, waarbij verschillende gemotiveerde jongeren tussen 18 en 26 jaar hun filmkritisch talent in de strijd te gooien tijdens de 42e editie van het filmfestival en vlotte recensies afleveren.
Emmanuel Finkiel aan het woord over 'Je ne suis pas un Salaud' 22 okt 2015
Vanavond om 17u30 verwelkomen we Emmanuel Finkiel, de regisseur van het politiek drama 'Je ne suis pas un Salaud' op Film Fest Gent! Sjoerd ging met hem in gesprek over zijn maatschappijkritische film.
Artcinema OFFoff: Spectral Presence 22 okt 2015
Art Cinema OFFoff is een uniek vertonings- en onderzoeksplatform voor experimentele film dat ons opnieuw katapulteert naar de zonderlinge wereld van de experimentele filmgeschiedenis. In het kader van het 42e Film Fest Gent focust Art Cinema OFFoff in samenwerking met Vooruit op de Britse "expanded cinema".
Review: one floor below - tobias burms 22 okt 2015
The whodunnit genre usually offers little of a moral dilemma for its protagonist, often a superbly rational Poirot character whose only goal is putting the pieces together and flaunting his evidence in the film’s epilogue. In the Romanian anti-thriller ‘One Floor Below’ however, the tables are turned when unlikely hero Patrascu (Teodor Corban) –a good-natured, wisecracking slob – is confronted with his own conscience in the aftermath of a possible homicide in his apartment building. Patrascu seems highly incapable of solving this murder mystery, due to an almost religious commitment to established routines, such as morning walks accompanied by cherished pet Labrador and rooting for the Barcelona squad in Champions League games with his drinking buddies.
Review: A Few Cubic Meters of Love - Anuj Malhotra 22 okt 2015
In a revealing, central scene in Jamshed Mahmoudi’s ‘A Few Cubic Meters of Love’, a settlement of Afghani refugees on the Iranian side of the shared national border goes about its daily rituals: iron hits iron, wood is polished, a sparse meal is improvised, afternoon prayers are read – when suddenly, in the distance: sirens. A boy-Friday rushes down the mole-hill, screaming at his Iranian boss: ‘Police! The police is here!’ And then, shit goes down.