WSA Industry Days - Part II - Music in Games
13:00 Masterclass: Music and Sound Design in Games
Alex Otterlei startte zijn carrière met muziek voor videospellen als Xyanide en de Divinity-reeks van het Gentse Larian Studios. Momenteel doceert hij Sound Design, Foley and Voice Directing for Games in de opleiding Digital Arts and Entertainment in Kortrijk. In deze masterclass gaat hij dieper in op het belang van muziek in games en de taak van de sounddesigner in de gamesector.
14:00 Panel Talk: Rights & Royalties in Game Music
Gasten: Wim Coryn (Wild Cherry Consult), Pablo Schwilden Diaz (Demute), Olivier Maeterlinck & David Hutsebaut (Sabam), Alex Otterlei (DAE Howest), Austin Wintory
De regeling rond vergoeding en auteursrechten tussen game-ontwikkelaars en componisten verloopt niet altijd even vlot. In dit panelgesprek overlopen de gasten enkele courante praktijken, delen ze hun ervaringen rond verloning en gaan ze op zoek naar een manier om deze regeling te verbeteren.
Moderator: Youri Loedts
15:30 Composer Talk met Austin Wintory
In 2021 werd Austin Wintory’s muziek voor het populaire PlayStation3-spel Journey de eerste videogamescore ooit die een Grammy-nominatie in de wacht sleepte. In deze Composer Talk zal Austin Wintory reflecteren over zijn carrière pad als zowel game- als filmcomponist en inzoomen op zijn meest recente game The Pathless.
Moderator: Alex Otterlei