08 19 okt. '24
44a1affe 918d 4a52 816b dab6b66ed618

WSA Film Music Days - Music Supervisors: Gatekeepers or Opportunity Makers?

Editie 2023
WSA

Music supervisors zijn verantwoordelijk voor alle muziek in een audiovisuele productie. In nauwe samenwerking met regisseurs en producenten bepalen zij wat voor soort score en/of soundtrack de film, serie of game compleet maakt. Vervolgens gaan ze op zoek naar componisten. Dus hoe vinden zij een evenwicht tussen het kiezen voor bekende gezichten of het nemen van een risico door jonge, nieuwe namen in te schakelen?

In samenwerking met UK & European Guild of Music Supervisors

Panelleden

Milena Fessmann

Milena Fessmann is fulltime dj en heeft voor verschillende radiostations gewerkt. In 1989 richtte ze CINESONG op, dat muzieksupervisies verzorgt voor bioscoop- en tv-speelfilms, maar ook voor theater en hedendaagse kunst. Ze doceert music supervising en copyright clearing aan filmscholen zoals DFFB Berlijn en is bestuurslid van de World Soundtrack Academy. In 2011 richtte ze het filmproductiebedrijf Sugar Town Filmproduction op.

Tracy McKnight

Tracy McKnight is Vice President, Creative, Film, TV & Visual Media bij Broadcast Music, Inc. (BMI). Voor ze bij BMI aan de slag ging, werkte ze meer dan twintig jaar als een bekroonde muzieksupervisor voor projecten waaronder bekroonde films zoals Sean Penn's Flag Day en The World to Come. Voorheen was Tracy McKnight hoofd filmmuziek bij Lionsgate en werkte ze op projecten als The Hunger Games.

Rupert Hollier

Rupert is een ervaren Creative Director en medeoprichter van het music supervision agency Redfive. Hij begon zijn carrière in muziekuitgeverij in 1998, waarna hij als freelancer werkte aan wereldwijde reclamecampagnes voor merken als Marks & Spencer en Nike. In 2009 trad hij in dienst bij Imagem (nu Concord) als Hoofd Filmexploitatie, waar hij catalogi en artiesten vertegenwoordigde. Rupert heeft ook Metropolis Music Publishing en Music Supervision opgericht. Hij heeft gewerkt aan geprezen films zoals The Wife, The Trip, Living, Mothering Sunday, Worth en de aankomende Guy Ritchie-film Ministry of Ungentlemanly Warfare. Hij is ook medeoprichter en vice-president van The UK & European Guild of Music Supervisors.

Mounir Hathout

Als muzieksupervisor bij het sound production-bedrijf Sonhouse, mixt en matcht Mounir artiesten en muzikanten met regisseurs en producenten. Van het selecteren en kiezen van bestaande muziek tot het beheren van de creatie van op maat gemaakte soundtracks: hij gelooft in een persoonlijke aanpak door nauw samen te werken met de projectteams en wensen en behoeften om te zetten in noten en kippenvel. Hij is ook lid van de Guild of Music Supervisors (USA) en de UK & European Guild of Music Supervisors (GMS). Als dj draait alles bij Mounir om het creëren van de juiste sfeer voor zijn publiek. Opnieuw is het mixen en matchen van de vibe met muziek - en niet andersom - wat hem een veelzijdige en flexibele draaier maakt met een liefde voor hip-hop en RnB. Mounir is het meest bekend voor Belgische producties zoals 1985, De Dag, Undercover, Zillion en Roomies. En voor internationale producties zoals War of the Worlds, Floodland en In The Land of Saints and Sinners.

Tommy Pearson - Moderator

Producer, regisseur en muzikant Tommy Pearson is al meer dan 25 jaar een bekende figuur in de Britse muziekwereld. Filmmuziek heeft zijn carrière gedomineerd, als concertproducer en presentator. Hij presenteert al 15 jaar het RPO's Film Music Gala in de Royal Albert Hall en host talloze talks en evenementen over filmmuziek, waaronder Conversations with Screen Composers voor BAFTA. Tommy Pearson is trots op zijn lange samenwerking met de World Soundtrack Awards.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van nieuws over het festival, de films en de filmmakers, en onze activiteiten doorheen het jaar?