B21998b5 8f23 4466 9e4f 96c9fe34ec4c

WSA Film Music Days - Join the conversation. Change the game.

Editie 2023
WSA

Twee paneldiscussies over het verleden, heden en de toekomst van muziekcompositie voor interactieve media, in samenwerking met EA Music.

14:45-15:45 - There is no Such Thing as a Video Game Composer
V: Wanneer is een componist gewoon een componist? A: Wanneer de entertainmentindustrie geen andere beperkingen kent dan excellentie. Enkele topcomponisten in film, televisie en videogames bespreken de uitdagingen die ze aangaan, hun vertrouwen in de muziek en het vinden van de opdrachten die ertoe doen.

Moderator

Shalini Singh

Vijftien jaar lang werkte Shalini Singh als Manager van Muziekproductie voor Componist Hans Zimmer aan zijn scores voor Inception, Interstellar, The Crown Seizoenen 1 & 2, Dunkirk, Blade Runner 2049, The Lion King, No Time To Die, Top Gun: Maverick en Dune, waarvoor Zimmer zijn tweede Oscar won.
Tijdens haar periode bij Netflix werkte Shalini bij het Original Films-team, met projecten waaronder de met een Academy Award genomineerde score van Nicholas Britell voor Don't Look Up.
In 2022 trad Shalini toe tot het Electronic Arts Music-team, te beginnen met de score van Stephen Barton en Gordy Haab voor Star Wars Jedi: Survivor, een project met meer dan 8 uur originele muziek opgenomen op verschillende locaties.

Panelleden

Nainita Desai

Nainita Desai, winnaar van de WSA Discovery of the Year in 2021, maakte de score voor onder meer de populaire Netflixdocumentaire 14 Peaks: Nothing is Impossible, de Oscarwinnende langspeler The Deepest Breath, de voor een Oscar genomineerde documentaire For Sama, de Sundance-film The Reason I Jump en het bekroonde videospel Immortality.

Stephen Barton

Stephen Bartons uitgebreide credits in film, televisie en videogames omvatten Star Trek: Picard, Apex Legends, de Star Wars: Jedi-games, MultiVersus, Call of Duty: Modern Warfare en Unlocked. De live-service games die hij heeft gescoord (Apex, MultiVersus) hebben wereldwijd meer dan 300 miljoen spelers. Hij begon zijn carrière als componist toen hij 19 was, als assistent van Harry Gregson-Williams (Shrek, The Chronicles of Narnia, Kingdom of Heaven).

Stephanie Economou

Stephanie Economou is een Grammy-winnende componiste en violiste die bekend staat om haar muziek voor de Netflix-televisieseries Jupiter's Legacy, The Chair, Manhunt: Deadly Games, en de LucasFilm/Disney+ documentairefilm, More Than Robots. Ze is ook de componiste van de Assassin's Creed: Valhalla-DLCs The Siege of Paris en Dawn of Ragnarök, waarvan de laatste haar de historische Grammy Award van 2023 opleverde voor Best Score for Video Games and Other Interactive Media, waarmee ze de allereerste winnaar werd in de nieuwe categorie. In een andere primeur won Stephanie ook de inaugural David Raksin Award voor Emerging Talent van de Society of Composers and Lyricists voor haar muziek voor Jupiter's Legacy. Haar volgende werk omvat de muziekscore voor de DreamWorks-animatiefilm Ruby Gillman, Teenage Kraken, de Lionsgate-film About My Father, en My Big Fat Greek Wedding 3.

Gordy Haab

Componist Gordy Haab werd in 2018 voor zijn scores voor de Star Wars-games door Billboard tot de “erfgenaam van John Williams” gedoopt. Hij won verschillende prijzen voor zijn muziek binnen het Star Wars-universum.

Steve Schnur (sluit online aan)

Steve Schnur is Worldwide Executive of Music voor Electronic Arts. In deze functie ontwerpt hij het internationale businessplan voor muziek in gamefranchises zoals MaddenNFL, FIFA en Need For Speed, waarvoor hij samenwerkt met componisten als Hildur Guðnadóttir, Gordy Haab en Hans Zimmer.

Austin Wintory

Componist Austin Wintory schreef muziek voor een van de beste indiegames van de 21e eeuw: Journey. Hij schreef ook de score voor Ubisofts kaskraker Assassin's Creed Syndicate en Giant Squid Studios' debuut Abzû.

15:45-16:15 - Learn by Doing: The Importance of Mentorship
"Mentorschap", is zogezegd, "een brein om uit te plukken, een oor om naar te luisteren en een duwtje in de goede richting". Hoe vinden jonge componisten de juiste mentor? Wat wordt er verwacht van deze professionele relatie? En waarom is mentorschap goed voor zowel mentor als protégé?

Panelleden

Katie Rupinski

Stephen Barton

Zie hierboven

Stephanie Economou

Zie hierboven