
Niet aan COVID-19, maar aan de besmettelijke zombieplaag die in genrehit Train to Busan (2016) rond zich heen greep, is Zuid-Korea ten prooi gevallen. Vier jaar na die dolle treinrit is het schiereiland in lockdown om de verspreiding in te dammen. Een handjevol overlevenden keert terug naar de havenstad Incheon om een vrachtwagen volgestouwd met miljoenen dollars te onderscheppen. Dat is buiten Unit 631 gerekend, een rebelse groep die nog vele malen bloeddorstiger blijkt dan de ondoden. Met Peninsula voltooit regisseur Yeon Sang-ho een eigenzinnige zombietrilogie die begon met Seoul Station (2016) en wereldwijd fans vond met Train to Busan. De film werd geselecteerd voor het afgelaste filmfestival van Cannes en deed het ondanks de coronacrisis goed in de bioscoop. Dat is goed nieuws, want het is een amusante brok maatschappijkritiek gemengd met actie, bloedvergieten en een waanzinnige achtervolging die herinnert aan Mad Max: Fury Road.