12 23 okt. '21
7e0a17fa 25cc 4983 8990 ff5cbfe13ccf

WSA Industry Days - Part II - Music in Games

13:00 Masterclass: Music and Sound Design in Games

Alex Otterlei startte zijn carrière met muziek voor videospellen als Xyanide en de Divinity-reeks van het Gentse Larian Studios. Momenteel doceert hij Sound Design, Foley and Voice Directing for Games in de opleiding Digital Arts and Entertainment in Kortrijk. In deze masterclass gaat hij dieper in op het belang van muziek in games en de taak van de sounddesigner in de gamesector.


14:00 Panel Talk: Rights & Royalties in Game Music

Gasten: Wim Coryn (Wild Cherry Consult), Pablo Schwilden Diaz (Demute), Olivier Maeterlinck & David Hutsebaut (Sabam), Alex Otterlei (DAE Howest), Austin Wintory
De regeling rond vergoeding en auteursrechten tussen game-ontwikkelaars en componisten verloopt niet altijd even vlot. In dit panelgesprek overlopen de gasten enkele courante praktijken, delen ze hun ervaringen rond verloning en gaan ze op zoek naar een manier om deze regeling te verbeteren.
Moderator: Youri Loedts


15:30 Composer Talk met Austin Wintory

In 2021 werd Austin Wintory’s muziek voor het populaire PlayStation3-spel Journey de eerste videogamescore ooit die een Grammy-nominatie in de wacht sleepte. In deze Composer Talk zal Austin Wintory reflecteren over zijn carrière pad als zowel game- als filmcomponist en inzoomen op zijn meest recente game The Pathless.

Moderator: Alex Otterlei

Met de steun van

Deze website gebruikt cookies om jouw surfervaring gemakkelijker en aangenamer te maken en om de inhoud van de websites beter af te stemmen op jouw behoeften en voorkeuren. Je kan de installatie van cookies weigeren, maar dan zullen sommige onderdelen van onze websites niet of niet optimaal werken. Lees meer.

Je browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.